Saturday, January 29, 2011

Kisah daripada AL-QURAANuntuk adik-adik

Sesungguhnya cerita memainkan peranan yang tersendiri dalam meransang imaginasi,minda, dan perkembangan daya fikir adik-adik.Ditambah pula jika cerita-cerhebat ita tersebut mempunyai nilai moral yang positif maka sudah tentulah akan menjadikannya lebih berharga.
     AL-QURAAN bukan hanya terbatas kepada amalan,pedoman dan hukum-hakam sahaja,malah ianya juga memuatkan begitu banyak kisah yang  hebat  dan luar biasa.Ianya sarat dangan nilai keimanan,terladan,keberanian,pengorbanan,perjuangan dan kasih sayang.
     Buku*KISAH DARIPADA UNTUK ADIK-ADIK*ini adalah untuk memupuk rasa cinta dan sayang adik-adik kita kepada KITAB SUCI AL-QURAAN.Dipersenbahkan dalam bahasa yang mudah difahami dan diperindahkan lagi dengan ilustrasi berwana yang menarik supaya adik-adik tidak berasa bosan apabila membacanya.
     Diharap supaya adik-adik akan dapat mengambil iktibar daripada segala kisah di dalam buku ini.Semoga dengan membaca buku ini,akan membantu adik-adik menjadi insan yang salih dan salihah di kemudian hari.

No comments:

Post a Comment